Betalingsverkeer
Veelgestelde vragen BNG Bank Digipass App
UPDATE 15-09-2022: de Digipass App versie 4.28.7 is geschikt voor de nieuwe iOS 16 versie van Apple. Download deze versie uit de App Store. Binnen enkele weken komt ook een update voor Android 13 beschikbaar.
Registratie en activatie
Heb ik de gewone Digipass (hardware token) hierna nog nodig? |
U heeft de gewone Digipass nog nodig om de Digipass App te activeren. Daarna kunt u de gewone Digipass veilig opbergen. Wanneer u geen enkele geactiveerde Digipass App meer heeft, dient u weer in te loggen met de gewone Digipass. |
Waar kan ik de Digipass App downloaden? |
U kunt de Digipass App vanaf 27 augustus 2018 downloaden vanuit Google Play (Android). De Digipass App is sinds 5 september 2018 beschikbaar in de App Store (iOS). |
Voor welke toestellen is de Digipass App beschikbaar? |
De Digipass App is beschikbaar voor iOS (vanaf 12.1) en Android (vanaf 5.0). Windows Phone wordt niet ondersteund. U kunt de app gebruiken op een smartphone en/of een tablet. Let op: het apparaat mag niet ongeautoriseerd aangepast ('gejailbreakt' of 'gerooted') zijn. |
Waar kan ik zien dat ik een Digipass App kan activeren? |
De keuze 'Digipass App beheren' dient in het menu van BNG Betalingsverkeer aanwezig te zijn. Neem contact op met uw Beheerder als de keuze niet aanwezig is. Raadpleeg voor meer informatie onze gebruikersinstructie (pdf, 785 kB). |
Kan ik de Digipass App op meerdere mobiele apparaten installeren? |
U kunt de Digipass App op meerdere toestellen installeren. Dit kan op verschillende smartphones of tablets. Het aantal statussen (actief, inactief, aangemaakt) mag niet meer dan 99 bedragen. |
Kan ik als enige Beheerder in mijn organisatie voor mezelf de Digipass App activeren? |
De knop 'Digipass App gebruik toestaan' of 'Digipass App gebruik intrekken' is alleen zichtbaar voor een andere Beheerder dan uzelf. Klantenservice kan voor u als achtervang fungeren. Stuur in dat geval het
formulier Digipass (pdf, 458 kB) in met de keuze 'Digipass App gebruik toestaan' naar de afdeling Klantenservice. |
Ik krijg tijdens de installatie de foutmelding "untrusted keyboard" en wordt direct omgeleid naar een foutpagina. Hoe kan ik dit oplossen? |
We hebben geconstateerd dat de app Swiftkey in combinatie met een Android apparaat door de Digipass App als onveilig wordt beschouwd. Er wordt onderzocht hoe dit is op te lossen. De enige workaround is Swiftkey uit te zetten bij de installate en het gebruik van de Digipass App. |
Ik krijg bij de activatie, na het scannen van de tweede kleurcode, de melding: 'Geen correct activeringsbericht'. Wat gaat er mis? |
U heeft er mogelijk te lang over gedaan om de tweede kleurcode in te scannen, waardoor de kleurcode is verlopen. Start het activatieproces op uw pc opnieuw op door het scannen van de eerste kleurcode.
|
Gebruik
Wat zijn de kosten voor het gebruik van de Digipass App? |
Voor het gebruik van de Digipass App als soft token naast de Digipass (hardware token), worden geen extra kosten in rekening gebracht. Zie voor meer informatie het tarievenoverzicht. |
Waar kan ik zien dat ik een Digipass App heb geactiveerd? |
Bij de keuze 'Digipass App beheren' wordt een overzicht getoond van apparaten waar de Digipass App op geactiveerd is. Als 'Toon alles' wordt aangevinkt, worden ook niet actieve statussen getoond. |
Ik ben mijn pincode van de Digipass App vergeten. Wat moet ik doen? |
Als u uw pincode bent vergeten, kunt u de Digipass App niet meer gebruiken. U moet de app dan opnieuw activeren op het betreffende toestel. Dit doet u als volgt:
|
De Digipass App geeft een foutmelding bij het inloggen. Het lukt wel om te bevestigen. |
Mogelijk heeft u de tijdsynchronisatie in de app aangepast. De tijd moet gelijk zijn aan de GMT tijd. In de regel 1 of 2 uur vroeger dan de tijd in Nederland. |
Hoe wijzig ik de pincode van de Digipass App? |
U kunt uw pincode van de Digipass App als volgt wijzigen:
|
Hoe stel ik mijn vingerafdruk in voor de Digipass App? |
|
Veiligheid
Hoe ga ik veilig om met de Digipass App? |
Wij doen er alles aan om u veilig en vertrouwd betalingsverkeer bij de bank te verrichten. Net zo belangrijk is dat u zelf weet hoe veilig u omgaat met uw mobiele apparaat en uw gegevens. We ondersteunen u hier graag bij. Daarom zetten we hieronder een aantal veiligheidstips voor u op een rij:
|
Ik ben mijn pincode van de Digipass App vergeten. Wat moet ik doen? |
Als u uw pincode bent vergeten, kunt u de Digipass App niet meer gebruiken. U moet de app dan opnieuw activeren op het betreffende toestel. Dit doet u als volgt:
|
Als ik de Digipass App start, verschijnt er een foutpagina van BNG Bank op het scherm. |
De Digipass App is beschermd tegen gevaar vanuit het mobiele apparaat zelf: 'Detected rooted' (Android) of 'Jailbroken (iOS) device'. Mogelijk is dit de oorzaak. De app start uit veiligheidsoverwegingen niet op en er wordt automatisch een afvangscherm van BNG Bank getoond. Raadpleeg uw mobiele provider voor ondersteuning. |
Mijn mobiele apparaat met de Digipass App is gestolen/kwijtgeraakt, wat moet ik doen? |
Log in op BNG Betalingsverkeer met uw Digipass token.
|
Heeft u andere vragen?
Neem dan contact op met de afdeling Klantenservice via telefoonnummer 070 - 3750 555 of via e-mail.